Wydawnictwo Podatkowe
piątek, 26 kwietnia 2024 r.
Dla jednostek sektora finansów publicznych
(źródło: artykuły redakcyjne Wydawnictwa Podatkowego GOFIN)
Ostatnia aktualizacja: 26.04.2024 r., godz. 16:00 Ilość wizyt z ostatnich 30 dni: 5.282 Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40 Formularz kontaktowy » Pomoc techniczna »
30 kwietnia 2024 r. (wtorek) mija termin złożenia do US zeznań za 2023 r.: PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L, PIT-36LS, PIT-37, PIT-38, PIT-39
Terminarz dla BUDŻETÓWKI
Terminarz
dla budżetówki
kwiecień 2024
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
14
1
2
3
4
5
6
7
15
8
9
10
11
12
13
14
16
15
16
17
18
19
20
21
17
22
23
24
25
26
27
28
18
29
30

Instytucje kultury

pokaż fragmenty artykułów

Kiedy u pracownika powstanie przychód do opodatkowania z tytułu wpłaty do PPK sfinansowanej przez pracodawcę - wyjaśnienie Ministerstwa Finansów

Redakcja Serwisu Budżetowego | 25.07.2019 r.
W artykule pt. "Obciążenia pracownika będącego uczestnikiem PPK oraz podmiotu zatrudniającego", opublikowanym w UiPP nr 13/2019, str. 56-58, pisaliśmy, że wpłaty do PPK finansowane przez (...)  »

Gromadzenie dokumentów w aktach osobowych założonych przed 1 stycznia 2019 r.

Gazeta Podatkowa nr 59 (1621) z dnia 25.07.2019, strona 7
Od 1 stycznia 2019 r. gromadzenie dokumentów w aktach osobowych odbywa się na nowych zasadach. Wiele dokumentów - w porównaniu do poprzedniego stanu prawnego - (...)  »

Przyporządkowanie projektora do odpowiedniego rodzaju KŚT

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 14 (494) z dnia 20.07.2019, strona 37
Do jakiego rodzaju KŚT zaliczyć zakupiony na potrzeby instytucji kultury projektor i ekran do projektora - do 662, czy do 805? Projektor i ekran do (...)  »

Gdy zaświadczenie lekarskie zostało wystawione za okres wsteczny

Gazeta Podatkowa nr 57 (1619) z dnia 18.07.2019, strona 9
Niezdolność do pracy ubezpieczonego lub konieczność sprawowania opieki nad chorym członkiem rodziny potwierdzana jest odpowiednim zaświadczeniem lekarskim wystawionym przez upoważnione do tego celu osoby. W (...)  »

Prawo wystawienia jednej faktury do kilku paragonów

Redakcja Serwisu Budżetowego | 16.07.2019 r.
Teatr sprzedaż na rzecz osób prywatnych ewidencjonuje w kasie fiskalnej. Na życzenie tych osób wystawia również faktury. Czy teatr może wystawić jedną fakturę do kilku (...)  »

PPK od 1 lipca 2019 r. - informacja ZUS

Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 16.07.2019 r.
ZUS na stronie internetowej www.zus.pl w dniu 11 lipca br. zamieścił informację w sprawie wykazywania w dokumentach rozliczeniowych wpłaty przekazanej do PPK. W informacji tej (...)  »

Ustalanie wysokości zasiłku macierzyńskiego

Gazeta Podatkowa nr 56 (1618) z dnia 15.07.2019, strona 15
Gdy ubezpieczona urodzi dziecko, nabywa prawo do zasiłku macierzyńskiego. Na świadczenie takie może również liczyć ojciec dziecka, a także osoby, które w okresie ubezpieczenia chorobowego (...)  »

Zakładowa wycieczka bez przychodu dla pracownika

Gazeta Podatkowa nr 56 (1618) z dnia 15.07.2019, strona 1
Udział w wycieczce, która została dofinansowana środkami ZFŚS i której celem jest integracja pracowników, umożliwienie im aktywnego wypoczynku oraz pozytywny wpływ na wzajemne relacje i (...)  »

Moment zwrotu wadiów przez zamawiającego w sytuacji przedłużenia terminu związania ofertą

Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.07.2019 r.
Jesteśmy samorządową instytucją kultury i realizujemy postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie w naszym obiekcie instalacji klimatyzacyjnej. Zwróciliśmy się do wszystkich uczestników postępowania o (...)  »

Przetwarzanie danych osobowych osób trzecich dla celów ZFŚS - wyjaśnienia UODO

Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.07.2019 r.
Przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania (...)  »

Czy pracodawca może przeprowadzić badanie alkomatem? - informacja UODO

Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 10.07.2019 r.
W UiPP nr 12/2019, str. 51-52 pisaliśmy na temat wyrywkowej kontroli trzeźwości pracowników. Wobec wątpliwości w tym zakresie wypowiedział się Urząd Ochrony Danych Osobowych. Jak (...)  »

Opieka nad dzieckiem w czasie zamknięcia przedszkola w sezonie wakacyjnym bez prawa do zasiłku

Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 14 (488) z dnia 10.07.2019, strona 24
W sezonie letnim w przedszkolach występują przerwy wakacyjne trwające zwykle jeden miesiąc. W tym okresie dzieci uczęszczające do tych placówek kierowane są do tzw. przedszkoli (...)  »

Potwierdzenie prawa do świadczeń z ubezpieczenia zdrowotnego dla wyjeżdżających na wakacje za granicę

Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 14 (488) z dnia 10.07.2019, strona 14
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (dalej EKUZ) potwierdza prawo do korzystania na koszt Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) z niezbędnych świad­czeń zdrowotnych w czasie tymczasowego pobytu na (...)  »

Dopuszczalność różnicowania postaci dokumentacji pracowniczej - stanowisko resortu pracy

Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 14 (488) z dnia 10.07.2019, strona 6
Pracodawca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w postaci papierowej lub elektronicznej dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników (dokumentacja pracownicza). Tak (...)  »

Koszty ubezpieczenia budynku instytucji kultury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 09.07.2019 r.
Sposób rozliczeń pomiędzy stronami umowy ubezpieczeniowej, tj. płatność ratalna czy płatność jednorazowa, pozostaje bez wpływu na ewidencję księgową samych kosztów ubezpieczenia. W przypadku umów ubezpieczeniowych (...)  »

Wypłata świadczenia urlopowego i jego oskładkowanie oraz opodatkowanie

Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 13 (487) z dnia 01.07.2019, strona 11
Od marca br. zatrudniamy pracownika na czas określony do końca maja 2020 r. w pełnym wymiarze czasu pracy. Pracownik zamierza w połowie lipca br. skorzystać (...)  »

Przeprowadzanie szkoleń okresowych dla pracowników administracyjno-biurowych

Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 13 (487) z dnia 01.07.2019, strona 52
Czy została wprowadzona zmiana w częstotliwości odbywania przez pracowników administracyjno-biurowych szkoleń okresowych? Nie, częstotliwość odbywania szkoleń okresowych pracowników administracyjno-biurowych nie zmieniła się, z tym że (...)  »

Zaliczenie zakupionego środka trwałego do niewłaściwej grupy KŚT

Redakcja Serwisu Budżetowego | 24.06.2019 r.
W 2018 r. instytucja kultury zakupiła środek trwały, który zaliczony został do grupy 6 KŚT zamiast do grupy 8. W jaki sposób dokonać przekwalifikowania tego (...)  »

Oświadczenia i dokumenty w procedurze przetargowej

Gazeta Podatkowa nr 50 (1612) z dnia 24.06.2019, strona 18
W postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający może żądać od wykonawców wyłącznie oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania. Przepisy Prawa zamówień publicznych wyraźnie stanowią, kiedy (...)  »

Tworzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w instytucjach kultury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 18.06.2019 r.
Czy samorządowa instytucja kultury zobowiązana jest tworzyć zakładowy funduszu świadczeń socjalnych bez względu na liczbę zatrudnionych osób - tak jak jednostki i zakłady budżetowe? Czy (...)  »

ZUS pracowników powracających do pracy po urodzeniu dziecka

Gazeta Podatkowa nr 48 (1610) z dnia 17.06.2019, strona 8
Zasadniczo za osoby zatrudnione na etacie pracodawca ma obowiązek opłacać składki społeczne i zdrowotną do ZUS. Opłaca też za pracowników składki na FP, FS (po (...)  »

Czy brak kosztorysu w ofercie wykonawcy przy wynagrodzeniu ryczałtowym stanowi podstawę do odrzucenia oferty?

Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.06.2019 r.
Jesteśmy samorządową instytucją kultury i przygotowujemy się do remontu naszego obiektu. W zamówieniu chcemy zastosować wynagrodzenie ryczałtowe, przy czym zależy nam aby wykonawcy dołączyli kosztorysy (...)  »

Przesłanki unieważnienia postępowania

Gazeta Podatkowa nr 47 (1609) z dnia 13.06.2019, strona 18
Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zrealizowania się co najmniej jednej z przesłanek opisanych w art. 93 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 (...)  »

Przechowywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wcześniejsze zatrudnienie w aktach osobowych

Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 12 (486) z dnia 10.06.2019, strona 43
Pracownik w trakcie rekrutacji dostarczył dyplomy ukończenia szkół oraz świadectwa pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia. Do której części akt osobowych wpiąć te dokumenty? Przepis art. (...)  »

Zatwierdzenie sprawozdania finansowego gminnej instytucji kultury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 07.06.2019 r.
Kto jest uprawniony do zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminnej biblioteki publicznej (instytucji kultury)? Stosownie do postanowień art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 (...)  »

Sprzedaż środka trwałego otrzymanego nieodpłatnie od organizatora

Redakcja Serwisu Budżetowego | 07.06.2019 r.
Sprzedaż środka trwałego otrzymanego nieodpłatnie od organizatora pozostaje bez wpływu na wysokość funduszu instytucji kultury. Sprzedaż tę ewidencjonuje się w księgach rachunkowych na zasadach ogólnych. (...)  »

Składki na Fundusz Solidarnościowy nie zalicza się do kosztów płacy - stanowisko MRPiPS

Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 06.06.2019 r.
Od 1 stycznia br. pracodawcy opłacają za pracowników składkę na Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych (dalej FS). Taki obowiązek wynika z art. 4 ust. 1 (...)  »

Ustalanie wartości bilansowej eksponatów muzealnych

Redakcja Serwisu Budżetowego | 03.06.2019 r.
Zakupione przez muzeum eksponaty muzealne (muzealia) wprowadzone zostały do ksiąg rachunkowych według ceny zakupu. Czy możemy dokonać zwiększenia ich wartości do aktualnej ceny rynkowej? W (...)  »

Składki na Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 11 (491) z dnia 01.06.2019, strona 63
Jesteśmy instytucją kultury. Od stycznia 2019 r. opłacamy składki na Fundusz Solidarnościowy. Czy w księgach rachunkowych składki te powinny obciążać konto ubezpieczeń społecznych i innych (...)  »

Zwrot towaru a obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego

Redakcja Serwisu Budżetowego | 29.05.2019 r.
Instytucja kultury (czynny podatnik VAT) wykorzystuje nabywane towary do wykonywania czynności opodatkowanych, w związku z czym przysługuje jej prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur (...)  »

Stosowanie podwyższonych kosztów uzyskania przychodów

Redakcja Serwisu Budżetowego | 23.05.2019 r.
W połowie maja 2019 r. pracownik teatru złożył oświadczenie, że w maju zmienił miejsce zamieszkania na miejscowość położoną poza miejscowością, w której znajduje się zakład (...)  »

Okres przechowywania rocznych sprawozdań finansowych

Redakcja Serwisu Budżetowego | 23.05.2019 r.
Wprowadzona ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz. U. (...)  »

Kiedy pracodawca może żądać danych biometrycznych pracownika - stanowisko MRPiPS

Redakcja Serwisu Budżetowego | 16.05.2019 r.
Przepis art. 221b § 1 K.p. pozwala na przetwarzanie danych biometrycznych z inicjatywy i za zgodą kandydata do pracy/pracownika. W § 2 tego artykułu dopuszczono (...)  »

Kontynuowanie prowadzenia dokumentacji pracowniczej w razie ponownego zatrudnienia pracownika pozostającego w stosunku pracy 1 stycznia 2019 r. - stanowisko MRPiPS

Redakcja Serwisu Budżetowego | 15.05.2019 r.
W kwestii kontynuowania prowadzenia akt pracownika, z którym zawarto umowę w obecnym stanie prawnym, bezpośrednio (bez dnia przerwy) po poprzedniej umowie, trwającej 1 stycznia 2019 (...)  »

Opodatkowanie należności z dwóch umów zlecenia wypłaconych w jednym miesiącu

Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.05.2019 r.
Z osobą niebędącą pracownikiem muzeum zawarto dwie umowy zlecenia (w marcu i kwietniu 2019 r.). Wynikające z nich należności będą wypłacone w tym samym miesiącu (...)  »

Zespół do spraw nadzoru nad realizacją zamówienia - powoływanie, zadania i tryb pracy

Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.05.2019 r.
W ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz.1986) kwestie związane z zespołem ds. nadzoru nad realizacją (...)  »

Stosowanie prewspółczynnika w instytucjach kultury

Dodatek do Gazety Podatkowej nr 37 (1599) z dnia 09.05.2019, strona 3
Przesłanki stosowania prewspółczynnika W przypadku nabycia towarów i usług wykorzystywanych zarówno do celów wykonywanej przez podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż działalność (...)  »

Obowiązek złożenia sprawozdania z zamówień publicznych przez instytucję kultury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.05.2019 r.
Czy instytucja kultury miała obowiązek złożenia sprawozdania z zamówień publicznych jeśli wartość wszystkich zamówień w 2018 r. nie przekroczyła kwoty 14.000 euro? Obowiązek sporządzenia rocznego (...)  »

Koszty usunięcia skutków katastrofy budowlanej i odbudowa zniszczonego budynku instytucji kultury

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 9 (489) z dnia 01.05.2019, strona 45
W zabytkowym budynku instytucji kultury doszło do katastrofy budowlanej. Koszty związane z usunięciem jej skutków odnieśliśmy w pozostałe koszty operacyjne jako remonty nadzwyczajne. Po zabezpieczeniu (...)  »

Działania kulturalne objęte wsparciem w regionalnych programach

Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Podmiot prowadzi działalność kulturalną, jest finansowany ze środków publicznych. Na jakie działania kulturalne może otrzymać pomoc inwestycyjną na kulturę w zakresie regionalnego programu operacyjnego? Katalog (...)  »

Dochody z działalności na potrzeby pomocy inwestycyjnej na kulturę

Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Projekt z regionalnego programu operacyjnego dla województwa jest objęty pomocą publiczną, tzn. pomocą inwestycyjną na kulturę. Wytworzona infrastruktura w ramach projektu będzie przeznaczona na działalność (...)  »

Pomoc publiczna przy przebudowie instytucji kultury

Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Wnioskodawca ma w planach pozyskać środki EFRR na realizację projektu inwestycyjnego dotyczącego przebudowy instytucji kultury, w tym dostosowanie obiektu do nowych funkcji kulturalnych (m.in. edukacyjnych). (...)  »

Inwestycja wsparta w 100% ze środków EFRR

Gazeta Podatkowa nr 33 (1595) z dnia 25.04.2019, strona 4
Instytucja kultury planuje przeprowadzić inwestycję na terenie województwa zachodniopomorskiego. Na jakie projekty może pozyskać wsparcie ze środków EFRR w ramach regionalnego programu operacyjnego dla województwa? (...)  »

Czy można przyjąć do stosowania wzorcowy plan kont dostępny na rynku wydawniczym?

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 8 (488) z dnia 20.04.2019, strona 69
Jesteśmy instytucją kultury - muzeum. Dokonaliśmy zmiany polityki rachunkowości, wskazując w opisie funkcjonowania kont syntetycznych i zasad księgowania operacji gospodarczych, że posługujemy się opracowaniem dostępnym (...)  »

UZP o dopuszczalności skanu oferty w postępowaniu o zamówienie publiczne

Redakcja Serwisu Budżetowego | 16.04.2019 r.
Urząd Zamówień Publicznych na stronie internetowej www.uzp.gov.pl zamieścił opinię dotyczącą dopuszczalności w postępowaniu o zamówienie publiczne oferty wykonawcy pierwotnie wytworzonej przez niego w postaci papierowej (...)  »

Wpłacona przez najemcę kaucja w bilansie instytucji kultury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.04.2019 r.
Instytucja kultury wynajmuje lokal z przeznaczeniem na działalność gastronomiczną. Umowa najmu przewiduje obowiązek wpłacenia kaucji przez najemcę. W której pozycji bilansu wykazać wpłaconą przez najemcę (...)  »

Nieprawidłowa data sprzedaży a korekta faktury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 12.04.2019 r.
Instytucja kultury otrzymała fakturę, na której datę wystawienia i sprzedaży sprzedawca określił na dzień 5 lutego 2019 r. Dostawa towaru miała miejsce jednak 8 lutego (...)  »

Zwolnienie z obowiązku sporządzania sprawozdań Rb-UZ i Rb-UN

Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.04.2019 r.
W jakiej sytuacji samorządowa instytucja kultury może nie sporządzać rocznych sprawozdań Rb-UZ i Rb-UN? Sprawozdania Rb-UZ (roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych) (...)  »

Elektroniczne sprawozdanie finansowe instytucji kultury

Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno - Finansowych nr 10 (1017) z dnia 01.04.2019, strona 64
Jesteśmy instytucją kultury - biblioteką. Posiadamy osobowość prawną. Obecnie sprawozdania finansowe musimy sporządzać tylko w wersji elektronicznej. Czy musimy sporządzać sprawozdanie finansowe w formacie xml, (...)  »

Koszty ponoszone przez instytucję kultury, finansowane z dotacji podmiotowej na rok następny

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 7 (487) z dnia 01.04.2019, strona 45
W 2018 r. instytucja kultury finansowana była jedynie dotacją podmiotową. W 2019 r. spływają jeszcze faktury dotyczące kosztów 2018 r. Koszty te zostały jednak sfinansowane (...)  »

Stawka amortyzacyjna dla inwestycji w obcym środku trwałym - interpretacja indywidualna organu podatkowego

Przegląd Podatku Dochodowego nr 7 (487) z dnia 01.04.2019, strona 35
Inwestycja w obcym środku trwałym, którym jest budynek, może być amortyzowana według stawki przyjętej przez podatnika, przy czym nie może ona przekraczać 10%. W razie (...)  »

Paragon fiskalny pozostawiony przez nabywcę

Redakcja Serwisu Budżetowego | 26.03.2019 r.
Teatr ewidencjonuje sprzedaż na rzecz osób fizycznych w kasie fiskalnej. Czy teatr może zostać ukarany, jeśli wyrzuci do kosza wydrukowany paragon, który nie został zabrany (...)  »

Kontrola projektów unijnych

Redakcja Serwisu Budżetowego | 22.03.2019 r.
Jako jednostka kultury otrzymaliśmy dofinansowanie dużego projektu inwestycyjnego. Jak może wyglądać kontrola instytucji zarządzającej i jak się do niej przygotować? Jakie obszary mogą być kontrolowane, (...)  »

Sprawozdanie finansowe nowo utworzonej instytucji kultury

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 6 (486) z dnia 20.03.2019, strona 37
Okres sporządzenia pierwszego sprawozdania finansowego Gminny dom kultury został powołany do życia przez organizatora w maju 2018 r. i w tym samym miesiącu wpisany do (...)  »

Przekazanie sprawozdania finansowego instytucji kultury do urzędu skarbowego i do zatwierdzenia przez organizatora

Redakcja Serwisu Budżetowego | 15.03.2019 r.
Z informacji zamieszczonych na stronie internetowej Ministerstwa Finansów www.podatki.gov.pl/e-sprawozdania-finansowe/pytania-i-odpowiedzi wynika, iż jednostki niewpisane do rejestru przedsiębiorców KRS, będące podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych (w (...)  »

Zakres informacyjny sprawozdania finansowego instytucji kultury

Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.03.2019 r.
Czy instytucja kultury może sporządzić sprawozdanie finansowe zgodnie z załącznikiem nr 4 do ustawy o rachunkowości jak dla jednostki mikro? Nie było jednak uchwały w (...)  »

Właściwa stawka VAT dla usług najmu hali widowiskowo-sportowej świadczonych przez instytucję kultury - interpretacja KIS

Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.03.2019 r.
Usługi najmu hali widowiskowo-sportowej do zajęć sportowych, treningów - sklasyfikowane pod PKWiU 93.11.10.0 - są opodatkowane stawką 8% VAT, natomiast usługi najmu hali firmom, instytucjom (...)  »

Dotychczasowy wykonawca jako podwykonawca nowego wykonawcy usług

Redakcja Serwisu Budżetowego | 04.03.2019 r.
W obecnym stanie prawnym nie ma zakazu, by podwykonawcą wybranego wykonawcy była inna firma biorąca również udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający nie (...)  »

Dochód ze sprzedaży nieruchomości wolny od CIT - interpretacja indywidualna organu podatkowego

Przegląd Podatku Dochodowego nr 5 (485) z dnia 01.03.2019, strona 61
Dochód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 w związku z (...)  »

Jak ująć skutki zaniechania inwestycji w instytucji kultury?

Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 5 (485) z dnia 01.03.2019, strona 53
W 2016 r. instytucja kultury poniosła nakłady na wykonanie projektu nowej instalacji grzewczej obiektu (zabytku). Fakturę za wykonanie projektu zaksięgowano na koncie środków trwałych w (...)  »

Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzeń na rzecz zagranicznych artystów -interpretacja indywidualna organu podatkowego

Redakcja Serwisu Budżetowego | 21.02.2019 r.
Płatnik może zastosować postanowienia właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania dotyczące braku opodatkowania dochodów zagranicznych artystów w Polsce, jeśli ma informacje o wykonywaniu działalności artystycznej: (...)  »

Macierzyński dla pracownicy po ustaniu zatrudnienia

Gazeta Podatkowa nr 15 (1577) z dnia 21.02.2019, strona 11
Niedługo zakończy się umowa o pracę zawarta z pracownicą Gminnego Ośrodka Kultury, która miesiąc temu urodziła dziecko i z tego tytułu wypłacam jej zasiłek macierzyński. (...)  »

Informacja o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej - opinia MRPiPS

Redakcja Serwisu Budżetowego | 20.02.2019 r.
Pracodawca nie ma obowiązku przekazania informacji o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, jeżeli wynosi on 50 lat. Jeżeli zaś wynosi 10 lat, podstawą do przekazania wspomnianej (...)  »

Amortyzacja budynku wpisanego do rejestru zabytków

Redakcja Serwisu Budżetowego | 18.02.2019 r.
Jesteśmy instytucją kultury (biblioteką). Siedziba naszej jednostki mieści się w budynku wpisanym do rejestru zabytków. Przez kilka lat budynek ten był amortyzowany jak zwykły środek (...)  »

Informacje dla użytkowników programu Płatnik – komunikat ZUS

Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 14.02.2019 r.
W dniu 8 lutego br. ZUS na stronie internetowej www.zus.pl opublikował komunikat dla użytkowników programu Płatnik, którzy wysłali dokumenty rozliczeniowe za 01/2019 z wersji programu (...)  »
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.