Wydawnictwo Podatkowe
środa, 20 stycznia 2021 r.
Dla jednostek sektora finansów publicznych
Ostatnia aktualizacja: 20.01.2021 r., godz. 07:44 Ilość wizyt z ostatnich 30 dni: 2.809 Biuro Obsługi Klienta: tel. 95 720 85 40 Formularz kontaktowy » Pomoc techniczna »
Terminarz dla BUDŻETÓWKI
Terminarz
dla budżetówki
styczeń 2021
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Nd
53
1
2
3
01
4
5
6
7
8
9
10
02
11
12
13
14
15
16
17
03
18
19
20
21
22
23
24
04
25
26
27
28
29
30
31
Elektronizacja małych zamówień publicznych - wyjaśnienia UZP
Źródło: Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 08.08.2018 r.

Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej www.uzp.gov.pl zamieścił wyjaśnienie dotyczące terminu wejścia w życie obowiązku elektronizacji małych zamówień publicznych.

Z podanych informacji wynika, iż:

"(...) przesunięcie obowiązku pełnej elektronizacji zamówień publicznych z 18 października 2018 r. na 1 stycznia 2020 r. dotyczy wyłącznie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego (prowadzonych przez innych zamawiających niż zamawiający centralny), których wartość zamówienia jest mniejsza niż tzw. progi UE, tj. kwoty wynikające z przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

Oznacza to, iż w przypadku postępowań, których wartość zamówienia jest równa lub przekracza tzw. progi unijne obowiązek elektronizacji powstaje od dnia 18 października 2018 r. (zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE i przepisami prawa krajowego).

Analiza obecnej sytuacji na rynku zamówień publicznych, w tym doświadczenia wynikające z ze stosowania od kwietnia bieżącego roku w większych zamówieniach (powyżej progów UE) przepisów dotyczących elektronicznego przekazywania Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia przyczyniły się do podjęcia decyzji pozwalającej uczestnikom rynku zamówień publicznych na procedowanie przy udzielaniu małych zamówień według dotychczasowych zasad. Powyższe umożliwi im lepsze przygotowanie się do pełnej elektronizacji. Proponowane rozwiązanie przyczyni się również do zwiększenia bezpieczeństwa małych, tj. poniżej progów unijnych, ale licznych zamówień udzielanych zwykle przez mniejszych zamawiających.  Zmniejszy też ryzyko składania niewystarczającej liczby ofert oraz unieważniania postępowań z powodu braku ważnych ofert bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

Celem Urzędu Zamówień Publicznych jest wsparcie stron postępowania i dbanie o  prawidłowe funkcjonowanie systemu zamówień publicznych, zatem Urząd na bieżąco będzie informował wszystkich zainteresowanych o działaniach podejmowanych w związku elektronizacją zamówień publicznych".

Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące inwentaryzacji
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 15.01.2021 r.
Stanowisko MF w sprawie ewidencji prawnego zaangażowania wydatków w jednostkach budżetowych
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 11.01.2021 r.
Kwota wolna przy dokonywaniu dobrowolnych potrąceń z zasiłków - stanowisko MRiPS
Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 2 (524) z dnia 10.01.2021
Forma pisemna wniosku o udzielenie zwolnienia w celu załatwienia spraw osobistych - stanowisko MRPiT
Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 2 (524) z dnia 10.01.2021
Wyjaśnienia Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczące wykonywania pracy w formie pracy zdalnej
Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 2 (524) z dnia 10.01.2021
Ministerstwo Finansów o badaniu sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 08.01.2021 r.
Prowadzenie ewidencji wykonania budżetu w układzie zadaniowym a jednostki samorządu terytorialnego - stanowisko MF
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 04.01.2021 r.
Rządowe wsparcie 500 zł dla nauczycieli - pytania i odpowiedzi MEN
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 23.12.2020 r.
Ewidencja pierwszego wyposażenia w księgach instytucji gospodarki budżetowej - stanowisko MF
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 24.11.2020 r.
Inwentaryzacja nieruchomości Skarbu Państwa otrzymanych przez państwowe jednostki budżetowe w trwały zarząd
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.11.2020 r.
Wyjaśnienie MF dotyczące zmiany metody inwentaryzacji z powodu COVID-19
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 10.11.2020 r.
Przepisy stanowiące podstawę do przyznania nagrody jubileuszowej dyrektorowi biblioteki gminnej - stanowisko MKiDN
Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 22 (520) z dnia 10.11.2020
Przechowywanie w aktach pracowniczych danych osobowych pozyskanych we wcześniejszych latach - stanowiska resortu pracy i UODO
Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 21 (519) z dnia 01.11.2020
Tworzenie rezerw na zobowiązania, rozliczeń międzyokresowych i odpisów aktualizujących należności przez państwowe jednostki budżetowe - wyjaśnienie MF
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 27.10.2020 r.
Ministerstwo Finansów o inwentaryzacji aktywów w jednostkach budżetowych
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 13.10.2020 r.
Możliwość przeprowadzenia w trakcie epidemii inwentaryzacji w drodze weryfikacji zamiast w formie spisu z natury - wyjaśnienia Min. Fin.
Źródło: Redakcja Zeszytów Metodycznych Rachunkowości | 07.10.2020 r.
Prezentacja nierozliczonej na dzień bilansowy dotacji w sprawozdaniu finansowym - wyjaśnienie MF
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 06.10.2020 r.
Błędny NIP nabywcy na paragonie - wyjaśnienie Ministerstwa Finansów
Źródło: Redakcja Gazety Podatkowej | 01.10.2020 r.
Zmniejszenie etatu z powodu COVID-19 obniża świadczenie urlopowe - wyjaśnienie MRPiPS
Źródło: Redakcja Gazety Podatkowej | 01.10.2020 r.
Od 1 września br. "wraca" dodatkowy zasiłek opiekuńczy - komunikat MRPiPS
Źródło: Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 01.10.2020 r.
VAT przy przekształceniu prawa użytkowania wieczystego
Źródło: Gazeta Podatkowa nr 76 (1742) z dnia 21.09.2020
Odprawa emerytalna także z ograniczeniami - Wyjaśnienie MRPiPS
Źródło: Redakcja Gazety Podatkowej | 08.09.2020 r.
Ograniczenie wysokości odpraw, odszkodowań lub innych świadczeń związanych z rozwiązaniem umowy - stanowisko MRPiPS
Źródło: Redakcja Ubezpieczeń i Prawa Pracy | 10.08.2020 r.
Kwota wolna od potrąceń z wynagrodzenia zleceniobiorcy bez zmian - stanowisko MS
Źródło: Ubezpieczenia i Prawo Pracy nr 16 (514) z dnia 10.08.2020
Stanowisko MF ws. wykazywania w sprawozdaniu Rb-27S zaległości netto oraz należności
Źródło: Redakcja Serwisu Budżetowego | 04.08.2020 r.
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • zapewnienia prawidłowego działania serwisów (utrzymania sesji),

  • analizy statystyk ruchu i reklam w serwisach,

  • zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc, Gemius S.A.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda

    Aby móc wyświetlać spersonalizowane reklamy dopasowane do Pani/Pana zainteresowań w związku z odwiedzaniem niniejszego serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych. Udzielenie takiej zgody jest całkowicie dobrowolne (nie ma obowiązku jej udzielenia).

Zgoda

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w związku z możliwością wyświetlenia reklam dopasowanych do Pani/Pana zainteresowań poprzez kliknięcie w przycisk „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody.